21 produktów
Wybierz auto
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez łożyska prowadzącego, z dociskiem sprzęgła
Wersja silnika: Dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
Rozwiń więcej danych
2 346,02
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
2 346,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 22
Średnica [mm]: 225
Rozwiń więcej danych
319,99
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
319,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 22
Średnica [mm]: 215
Rozwiń więcej danych
392,23
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
392,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 22
Średnica [mm]: 225
Rozwiń więcej danych
535,90
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
535,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
831,50
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
831,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Profil piasty: 26,2 x 23
Średnica 1 [mm]: 239
Rozwiń więcej danych
404,56
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
404,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica zewnętrzna [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
482,78
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
482,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Profil piasty: 23,2 x 26,2 - 23n
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
786,97
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
786,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Profil piasty: 23,2 x 26,2 - 23n
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
393,56
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
393,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 22
Średnica [mm]: 225
Rozwiń więcej danych
407,61
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
407,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 230
439,70
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
439,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 240
Wersja silnika: Dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
Rozwiń więcej danych
789,45
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
789,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 230
736,24
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
736,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 22
Profil piasty: 24.3 x 22.2
Rozwiń więcej danych
427,40
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
427,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Średnica zewnętrzna [mm]: 239
Rozwiń więcej danych
618,58
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
618,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Średnica [mm]: 240
476,23
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
476,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 26,25 x 23,28
Rozwiń więcej danych
772,43
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
772,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 6.15
Zdjęcie producenta: 1
597,93
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
597,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Ciężar [kg]: 6.21
Rozwiń więcej danych
751,82
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
751,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 26,2 x 23,2
Rozwiń więcej danych
2 120,14
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
2 120,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu MAZDA MPV II jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie MAZDA MPV II musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu MAZDA MPV II sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu MAZDA MPV II zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. MAZDA MPV II ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.