5 produktów
Wybierz auto
Producenci
03563000113002
Ilość zębów: 26
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
624,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
624,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC3000145002
Ilość zębów: 10
Średnica [mm]: 228
Rozwiń więcej danych
633,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
633,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC3000145001
Ilość zębów: 26
Średnica [mm]: 228
Rozwiń więcej danych
718,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
718,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADU173008
Ilość zębów: 26
Ciężar [kg]: 6.494
Rozwiń więcej danych
352,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
352,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339623022306
Średnica [mm]: 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
531,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
531,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu MERCEDES-BENZ KLASA S W126 jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA S W126 musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu MERCEDES-BENZ KLASA S W126 sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu MERCEDES-BENZ KLASA S W126 zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. MERCEDES-BENZ KLASA S W126 ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.