18 produktów
Wybierz auto
0339624352900
Średnica [mm]: 240
Wersja silnika: Dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
Rozwiń więcej danych
994,85
zł/szt.
Kraków: śr. 23.07
U ciebie: śr. 23.07
994,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0493ADN130205
Ilość zębów: 24
Ciężar [kg]: 8.19
Rozwiń więcej danych
445,97
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
445,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563000954482
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
525,61
zł/szt.
Kraków: śr. 23.07
U ciebie: śr. 23.07
525,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0432KN148
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z tarczą sprzęgła, z łożyskiem oporowym
Rozwiń więcej danych
582,71
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
582,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
472,52
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
472,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
RYMJT1747
Ilość zębów: 24
Profil piasty: 21.8x25.7
Rozwiń więcej danych
381,78
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
381,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH92011045
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
329,66
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
329,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH92011013
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
344,57
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
344,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426KF1045
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
310,68
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
310,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
416,51
zł/szt.
Kraków: śr. 23.07
U ciebie: śr. 23.07
416,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
455,94
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
455,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339624331300
Średnica [mm]: 240
Wersja silnika: Dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
Rozwiń więcej danych
652,79
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
652,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339624308500
Średnica [mm]: 240
Wersja silnika: Dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
Rozwiń więcej danych
594,37
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
594,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426KF1013
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
324,67
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
324,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
STT100983
Profil piasty: 25,6 x 23,0 - 24n
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
340,09
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
340,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563000951869
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
548,52
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
548,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADN130175
Ilość zębów: 24
Ciężar [kg]: 6.75
Rozwiń więcej danych
703,10
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
703,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 212,88
zł/szt.
Kraków: pt. 25.07
U ciebie: pt. 25.07
1 212,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu NISSAN X-TRAIL I jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie NISSAN X-TRAIL I musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu NISSAN X-TRAIL I sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu NISSAN X-TRAIL I zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. NISSAN X-TRAIL I ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.