18 produktów
Wybierz auto
Ilość zębów: 14
Średnica [mm]: 200
Rozwiń więcej danych
228,37
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
228,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Profil piasty: 15,6x18,7-14n
Średnica [mm]: 200
233,67
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
233,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica [mm]: 200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
419,98
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
419,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
335,25
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
335,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 14
Ciężar [kg]: 4.217
Rozwiń więcej danych
264,41
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
264,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 14
Profil piasty: 18,65 x 15,7
Rozwiń więcej danych
197,45
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
197,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Profil piasty: 15,6x18,7-14n
Średnica [mm]: 205
245,14
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
245,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Profil piasty: 15,6x18,7-14n
Średnica [mm]: 200
230,16
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
230,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość zębów: 14
Średnica [mm]: 200
Rozwiń więcej danych
324,83
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
324,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Profil piasty: 18,7 x 14
Parametr: Mf 203
Rozwiń więcej danych
316,31
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
316,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 14
Średnica [mm]: 200
Rozwiń więcej danych
358,31
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
358,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 14
Profil piasty: 18,65 x 15,70
Rozwiń więcej danych
374,10
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
374,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 14
Średnica [mm]: 200
Rozwiń więcej danych
241,48
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
241,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość zębów: 14
Średnica [mm]: 205
215,50
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
215,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość zębów: 14
Ciężar [kg]: 4.132
Rozwiń więcej danych
287,26
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
287,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 14
Ciężar [kg]: 3.874
Rozwiń więcej danych
311,10
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
311,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 14
Średnica [mm]: 200
Rozwiń więcej danych
325,96
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
325,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
196,82
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
196,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Sprzęgło samochodu OPEL TIGRA I jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie OPEL TIGRA I musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu OPEL TIGRA I sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu OPEL TIGRA I zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. OPEL TIGRA I ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.