18 produktów
Wybierz auto
KAW955761
Profil piasty: 18,7 x 14
Parametr: Mf 203
Rozwiń więcej danych
316,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 01.08
316,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1230400210
Ilość zębów: 14
Średnica [mm]: 200
Rozwiń więcej danych
324,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 01.08
324,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0516100409
Profil piasty: 15,6x18,7-14n
Średnica [mm]: 200
230,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
230,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0516100434
Profil piasty: 15,6x18,7-14n
Średnica [mm]: 205
245,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
245,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0516100421
Profil piasty: 15,6x18,7-14n
Średnica [mm]: 200
233,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
241,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
241,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03563000579001
Ilość zębów: 14
Średnica [mm]: 200
Rozwiń więcej danych
358,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
358,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADW193016
Ilość zębów: 14
Ciężar [kg]: 3.874
Rozwiń więcej danych
311,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
311,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339620146800
Średnica [mm]: 200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
329,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
329,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR335094
Ilość zębów: 14
Profil piasty: 18,65 x 15,7
Rozwiń więcej danych
199,21
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
199,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR343966
Ilość zębów: 14
Średnica [mm]: 205
217,42
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
217,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
228,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
228,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAMKC183
Średnica [mm]: 200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
225,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 01.08
225,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339620309000
Średnica [mm]: 200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
413,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
413,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563000174006
Ilość zębów: 14
Średnica [mm]: 200
Rozwiń więcej danych
325,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
325,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0350821303
Ilość zębów: 14
Profil piasty: 18,65 x 15,70
Rozwiń więcej danych
399,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
399,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADW193015
Ilość zębów: 14
Ciężar [kg]: 4.132
Rozwiń więcej danych
286,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
286,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADW193023
Ilość zębów: 14
Ciężar [kg]: 4.217
Rozwiń więcej danych
257,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
257,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu OPEL TIGRA I jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie OPEL TIGRA I musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu OPEL TIGRA I sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu OPEL TIGRA I zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. OPEL TIGRA I ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.