Powiadom mnie o dostępności

Zestawy sprzęgieł do PORSCHE BOXSTER BOXTER 981

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

średnica [mm]: 240, Dopasowanie: z automatycznym nastawianiem, Artykuł uzupełniający / informacj...
1 399,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 23, Profil piasty: 21,8x24,2-23N, średnica [mm]: 240
690,23 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PORSCHE

Sprzęgło do samochodu PORSCHE BOXSTER BOXTER 981

Sprzęgło samochodu PORSCHE BOXSTER BOXTER 981 jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie PORSCHE BOXSTER BOXTER 981 musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.

Co wpływa na zużycie sprzęgła w samochodzie PORSCHE BOXSTER BOXTER 981?

W trakcie użytkowania samochodu PORSCHE BOXSTER BOXTER 981 sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.

Objawy kończącego się sprzęgła w samochodzie PORSCHE BOXSTER BOXTER 981

Kończące się sprzęgło samochodu PORSCHE BOXSTER BOXTER 981 zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. PORSCHE BOXSTER BOXTER 981 ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.