8 produktów
Wybierz auto
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
566,31
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
566,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
664,51
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
664,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 230
1 290,03
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
1 290,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
790,42
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
790,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 24
Średnica zewnętrzna [mm]: 230
Rozwiń więcej danych
1 427,77
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
1 427,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
1 781,80
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
1 781,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
651,01
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
651,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
879,37
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
879,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu SUBARU LEGACY V jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie SUBARU LEGACY V musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu SUBARU LEGACY V sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu SUBARU LEGACY V zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. SUBARU LEGACY V ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.