7 produktów
Wybierz auto
383,89
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
383,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
435,21
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
435,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
EXEFJK2050
Ilość zębów: 24
Średnica zewnętrzna [mm]: 230
Rozwiń więcej danych
934,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
934,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0493ADS73038C
Ilość zębów: 24
Ciężar [kg]: 6.65
Rozwiń więcej danych
575,28
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
575,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
0493ADS73033
Ciężar [kg]: 5.48
Zdjęcie producenta: 1
513,81
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
513,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK623377600
Średnica [mm]: 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z łożyskiem oporowym
612,78
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
612,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0350821449
Ilość zębów: 24
Profil piasty: 25,2 x 22,6
Rozwiń więcej danych
618,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
618,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu SUBARU OUTBACK II jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie SUBARU OUTBACK II musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu SUBARU OUTBACK II sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu SUBARU OUTBACK II zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. SUBARU OUTBACK II ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.