-5% na klocki i tarcze hamulcowe przy zakupach od 149 zł! Kod: HAMULCE5
38 produktów
Wybierz auto
218,71
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
218,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339619307200
Średnica [mm]: 190
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
362,09
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
362,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
046992022091
Ilość zębów: 19
Średnica [mm]: 190
Rozwiń więcej danych
225,19
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
225,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
1 252,34
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
1 252,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRLSL3DS1141
Średnica zewnętrzna [mm]: 190
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
311,38
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
311,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAVCP1162
Profil piasty: 22,5 x 19
Średnica 1 [mm]: 190
Rozwiń więcej danych
283,74
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
283,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4130404610
Ilość zębów: 19
Średnica [mm]: 190
Rozwiń więcej danych
327,58
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
327,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
242,82
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
242,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
508,72
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
508,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
046992022108
Ilość zębów: 19
Średnica [mm]: 200
Rozwiń więcej danych
1 068,09
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
1 068,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
BECHK2327
Ilość zębów: 19
Profil piasty: 21.6 x 19
Rozwiń więcej danych
290,94
zł/szt.
Kraków: pt. 23.05
U ciebie: pt. 23.05
290,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAW962611
Typ skrzyni biegów: Semi-automatisch
Profil piasty: 22,5 x 19
Rozwiń więcej danych
679,11
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
679,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
EXETYK2227
Ilość zębów: 19
Średnica zewnętrzna [mm]: 190
Rozwiń więcej danych
346,52
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
346,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
340,87
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
340,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
272,40
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
272,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426KF2091
Ilość zębów: 19
Średnica [mm]: 190
Rozwiń więcej danych
212,65
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
212,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BECHK2318
Ilość zębów: 19
Profil piasty: 22.5 x 19.1
Rozwiń więcej danych
405,90
zł/szt.
Kraków: pt. 23.05
U ciebie: pt. 23.05
405,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
OYO10S2001OYO
Ilość zębów: 19
Średnica [mm]: 190
292,68
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
292,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
551,80
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
551,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426KF2108E
Ilość zębów: 19
Średnica [mm]: 200
Rozwiń więcej danych
266,93
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
266,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu TOYOTA AYGO I jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie TOYOTA AYGO I musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu TOYOTA AYGO I sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu TOYOTA AYGO I zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. TOYOTA AYGO I ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.