5 produktów
Wybierz auto
Producenci
Ilość zębów: 18
Ciężar [kg]: 18.26
Rozwiń więcej danych
1 196,99
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
1 196,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 240
Dopasowanie: Z automatycznym nastawianiem
Rozwiń więcej danych
586,91
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
586,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 18
Profil piasty: 18.2x20.8
Rozwiń więcej danych
385,22
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
385,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 21
Profil piasty: 21,4x24,9-21n
Rozwiń więcej danych
782,35
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
782,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 21
Profil piasty: 21,5x24,6-21n
Rozwiń więcej danych
676,59
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
676,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu TOYOTA PROACE I jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie TOYOTA PROACE I musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu TOYOTA PROACE I sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu TOYOTA PROACE I zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. TOYOTA PROACE I ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.