3 produkty
Wybierz auto
03563000951905
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 26,6x28,9-26n
Rozwiń więcej danych
1 000,22
zł/szt.
Kraków: pon. 07.04
U ciebie: pon. 07.04
1 000,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563000951923
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 26,5x28,9-26n
Rozwiń więcej danych
1 116,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
1 116,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADBP300165
Ilość zębów: 26
Ciężar [kg]: 7.816
Rozwiń więcej danych
787,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
787,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu VW TOUAREG I jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie VW TOUAREG I musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu VW TOUAREG I sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu VW TOUAREG I zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. VW TOUAREG I ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.