17 produktów
Wybierz auto
Nr art: 044630386
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TRU0840056
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ABA0040180010
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ABA0040180004
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040996595
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040996551
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NIS96336
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NRF30947
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: VAL818594
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MALCI489000S
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MALCI490000S
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 044630907A
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 044630385
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 040996480
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VAL818342
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VAL818553
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040996725
Dostawa na piątek, 28 czerwca
W silnikach aut BMW 3 E92, w których zastosowano doładowanie, obecna jest chłodnica powietrza doładowującego, czyli intercooler. Funkcją tego elementu jest chłodzenie powietrza sprężonego, zanim trafi ono do cylindrów silnika. Celem jest zwiększenie gęstości powietrza, która wzrasta wraz ze spadkiem temperatury. Gęstsze powietrze zapewnia wyższą efektywność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, a zatem wyższą moc, którą silnik spalinowy jest w stanie wygenerować.
Intercooler stosowany w samochodach BMW 3 E92 korzysta z powietrza atmosferycznego jako medium chłodzącego. Pobiera on sprężone powietrze doładowujące i wychładza je, następnie dostarczając do kolektora ssącego. Intercooler w aucie BMW 3 E92 jest umieszczony w miejscu gwarantującym dobry dostęp do powietrza atmosferycznego, co niestety wiąże się z ryzykiem jego uszkodzenia przez kamienie z jezdni czy też zabrudzenia. Intercooler jest także wysoce narażony na uszkodzenia w przypadku wszelkiego rodzaju kolizji z udziałem przodu pojazdu.
Intercooler stosowany w samochodzie BMW 3 E92 z reguły nie wymaga wymiany z powodu zużycia eksploatacyjnego. Niekiedy może jednak potrzebować wyczyszczenia, gdyż zanieczyszczenia obniżają wydajność jego pracy. Jedynym powodem konieczności wymiany chłodnicy powietrza na nową jest uszkodzenie mechaniczne, które wbrew pozorom zdarza się dość często (ze względu na lokalizację). Intercooler wymienia się po stwierdzeniu jego nieszczelności, powodującej nieprawidłową pracę silnika – np. wyczuwalnie słabsze przyspieszenie.