12 produktów
Wybierz auto
Nr art: MALCI183000P
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NRF309065
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: VAL818367
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MALCR1044000P
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MALCI186000P
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 040996321
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 040960835
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NRF30965
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NRF30982
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 044630523
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 040996441
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040996100
Dostawa na wtorek, 2 lipca
W silnikach aut BMW 5 F10, w których zastosowano doładowanie, obecna jest chłodnica powietrza doładowującego, czyli intercooler. Funkcją tego elementu jest chłodzenie powietrza sprężonego, zanim trafi ono do cylindrów silnika. Celem jest zwiększenie gęstości powietrza, która wzrasta wraz ze spadkiem temperatury. Gęstsze powietrze zapewnia wyższą efektywność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, a zatem wyższą moc, którą silnik spalinowy jest w stanie wygenerować.
Intercooler stosowany w samochodach BMW 5 F10 korzysta z powietrza atmosferycznego jako medium chłodzącego. Pobiera on sprężone powietrze doładowujące i wychładza je, następnie dostarczając do kolektora ssącego. Intercooler w aucie BMW 5 F10 jest umieszczony w miejscu gwarantującym dobry dostęp do powietrza atmosferycznego, co niestety wiąże się z ryzykiem jego uszkodzenia przez kamienie z jezdni czy też zabrudzenia. Intercooler jest także wysoce narażony na uszkodzenia w przypadku wszelkiego rodzaju kolizji z udziałem przodu pojazdu.
Intercooler stosowany w samochodzie BMW 5 F10 z reguły nie wymaga wymiany z powodu zużycia eksploatacyjnego. Niekiedy może jednak potrzebować wyczyszczenia, gdyż zanieczyszczenia obniżają wydajność jego pracy. Jedynym powodem konieczności wymiany chłodnicy powietrza na nową jest uszkodzenie mechaniczne, które wbrew pozorom zdarza się dość często (ze względu na lokalizację). Intercooler wymienia się po stwierdzeniu jego nieszczelności, powodującej nieprawidłową pracę silnika – np. wyczuwalnie słabsze przyspieszenie.