5 produktów
Wybierz auto
DESDIT09114
Materiał: Aluminium
Masa [g]: 3880
295,31
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
295,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
MALCI675000S
Długość opakowania [cm]: 88.5
Szerokość opakowania [cm]: 20
Rozwiń więcej danych
489,40
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
489,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj chłodzenia: Chłodzony powietrzem
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
223,66
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
223,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj chłodzenia: Chłodzony powietrzem
Długość sieci [mm]: 572
Rozwiń więcej danych
228,74
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
228,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Grubość [mm]: 52
Szerokość [mm]: 130
Rozwiń więcej danych
298,13
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
298,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
W silnikach aut FIAT 500L, w których zastosowano doładowanie, obecna jest chłodnica powietrza doładowującego, czyli intercooler. Funkcją tego elementu jest chłodzenie powietrza sprężonego, zanim trafi ono do cylindrów silnika. Celem jest zwiększenie gęstości powietrza, która wzrasta wraz ze spadkiem temperatury. Gęstsze powietrze zapewnia wyższą efektywność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, a zatem wyższą moc, którą silnik spalinowy jest w stanie wygenerować.
Intercooler stosowany w samochodach FIAT 500L korzysta z powietrza atmosferycznego jako medium chłodzącego. Pobiera on sprężone powietrze doładowujące i wychładza je, następnie dostarczając do kolektora ssącego. Intercooler w aucie FIAT 500L jest umieszczony w miejscu gwarantującym dobry dostęp do powietrza atmosferycznego, co niestety wiąże się z ryzykiem jego uszkodzenia przez kamienie z jezdni czy też zabrudzenia. Intercooler jest także wysoce narażony na uszkodzenia w przypadku wszelkiego rodzaju kolizji z udziałem przodu pojazdu.
Intercooler stosowany w samochodzie FIAT 500L z reguły nie wymaga wymiany z powodu zużycia eksploatacyjnego. Niekiedy może jednak potrzebować wyczyszczenia, gdyż zanieczyszczenia obniżają wydajność jego pracy. Jedynym powodem konieczności wymiany chłodnicy powietrza na nową jest uszkodzenie mechaniczne, które wbrew pozorom zdarza się dość często (ze względu na lokalizację). Intercooler wymienia się po stwierdzeniu jego nieszczelności, powodującej nieprawidłową pracę silnika – np. wyczuwalnie słabsze przyspieszenie.