5 produktów
Wybierz auto
Materiał: Aluminium
Rodzaj chłodzenia: Chłodzony cieczą
Rozwiń więcej danych
256,94
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
256,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wymiary radiatora: 650 x 161 x 64 mm
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
590,71
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
590,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT55531
463,37
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
463,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Grubość [mm]: 64
Szerokość [mm]: 650
Rozwiń więcej danych
379,44
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
379,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 5.4
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
403,65
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
403,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
W silnikach aut FIAT TALENTO, w których zastosowano doładowanie, obecna jest chłodnica powietrza doładowującego, czyli intercooler. Funkcją tego elementu jest chłodzenie powietrza sprężonego, zanim trafi ono do cylindrów silnika. Celem jest zwiększenie gęstości powietrza, która wzrasta wraz ze spadkiem temperatury. Gęstsze powietrze zapewnia wyższą efektywność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, a zatem wyższą moc, którą silnik spalinowy jest w stanie wygenerować.
Intercooler stosowany w samochodach FIAT TALENTO korzysta z powietrza atmosferycznego jako medium chłodzącego. Pobiera on sprężone powietrze doładowujące i wychładza je, następnie dostarczając do kolektora ssącego. Intercooler w aucie FIAT TALENTO jest umieszczony w miejscu gwarantującym dobry dostęp do powietrza atmosferycznego, co niestety wiąże się z ryzykiem jego uszkodzenia przez kamienie z jezdni czy też zabrudzenia. Intercooler jest także wysoce narażony na uszkodzenia w przypadku wszelkiego rodzaju kolizji z udziałem przodu pojazdu.
Intercooler stosowany w samochodzie FIAT TALENTO z reguły nie wymaga wymiany z powodu zużycia eksploatacyjnego. Niekiedy może jednak potrzebować wyczyszczenia, gdyż zanieczyszczenia obniżają wydajność jego pracy. Jedynym powodem konieczności wymiany chłodnicy powietrza na nową jest uszkodzenie mechaniczne, które wbrew pozorom zdarza się dość często (ze względu na lokalizację). Intercooler wymienia się po stwierdzeniu jego nieszczelności, powodującej nieprawidłową pracę silnika – np. wyczuwalnie słabsze przyspieszenie.