7 produktów
Wybierz auto
DESDIT09114
Materiał: Aluminium
Masa [g]: 3880
288,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
288,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
ABA0160180012
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące lutowane
Rozwiń więcej danych
224,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
224,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj chłodzenia: Chłodzony powietrzem
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
223,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
223,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MALCI675000S
Długość opakowania [cm]: 88.5
Szerokość opakowania [cm]: 20
Rozwiń więcej danych
389,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
389,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj chłodzenia: Chłodzony powietrzem
Długość sieci [mm]: 572
Rozwiń więcej danych
228,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
228,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiary radiatora: 572 x 131 x 50 mm
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
269,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
269,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Grubość [mm]: 52
Szerokość [mm]: 130
Rozwiń więcej danych
280,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
280,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
W silnikach aut FIAT TIPO, w których zastosowano doładowanie, obecna jest chłodnica powietrza doładowującego, czyli intercooler. Funkcją tego elementu jest chłodzenie powietrza sprężonego, zanim trafi ono do cylindrów silnika. Celem jest zwiększenie gęstości powietrza, która wzrasta wraz ze spadkiem temperatury. Gęstsze powietrze zapewnia wyższą efektywność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, a zatem wyższą moc, którą silnik spalinowy jest w stanie wygenerować.
Intercooler stosowany w samochodach FIAT TIPO korzysta z powietrza atmosferycznego jako medium chłodzącego. Pobiera on sprężone powietrze doładowujące i wychładza je, następnie dostarczając do kolektora ssącego. Intercooler w aucie FIAT TIPO jest umieszczony w miejscu gwarantującym dobry dostęp do powietrza atmosferycznego, co niestety wiąże się z ryzykiem jego uszkodzenia przez kamienie z jezdni czy też zabrudzenia. Intercooler jest także wysoce narażony na uszkodzenia w przypadku wszelkiego rodzaju kolizji z udziałem przodu pojazdu.
Intercooler stosowany w samochodzie FIAT TIPO z reguły nie wymaga wymiany z powodu zużycia eksploatacyjnego. Niekiedy może jednak potrzebować wyczyszczenia, gdyż zanieczyszczenia obniżają wydajność jego pracy. Jedynym powodem konieczności wymiany chłodnicy powietrza na nową jest uszkodzenie mechaniczne, które wbrew pozorom zdarza się dość często (ze względu na lokalizację). Intercooler wymienia się po stwierdzeniu jego nieszczelności, powodującej nieprawidłową pracę silnika – np. wyczuwalnie słabsze przyspieszenie.