4 produkty
Wybierz auto
Wymiary radiatora: 598 x 153 x 65 mm
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
559,95
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
559,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
ABA0300180002
Rodzaj skrzyni biegów: Dla manualnej skrzyni biegów
Rodzaj paliwa: Olej napędowy
Rozwiń więcej danych
359,04
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
359,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Grubość [mm]: 64
Szerokość [mm]: 155
Rozwiń więcej danych
523,20
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
523,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
MALCI504000S
Długość sieci [mm]: 600
Szerokość sieci [mm]: 150
Rozwiń więcej danych
652,39
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
652,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
W silnikach aut MAZDA 3 I, w których zastosowano doładowanie, obecna jest chłodnica powietrza doładowującego, czyli intercooler. Funkcją tego elementu jest chłodzenie powietrza sprężonego, zanim trafi ono do cylindrów silnika. Celem jest zwiększenie gęstości powietrza, która wzrasta wraz ze spadkiem temperatury. Gęstsze powietrze zapewnia wyższą efektywność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, a zatem wyższą moc, którą silnik spalinowy jest w stanie wygenerować.
Intercooler stosowany w samochodach MAZDA 3 I korzysta z powietrza atmosferycznego jako medium chłodzącego. Pobiera on sprężone powietrze doładowujące i wychładza je, następnie dostarczając do kolektora ssącego. Intercooler w aucie MAZDA 3 I jest umieszczony w miejscu gwarantującym dobry dostęp do powietrza atmosferycznego, co niestety wiąże się z ryzykiem jego uszkodzenia przez kamienie z jezdni czy też zabrudzenia. Intercooler jest także wysoce narażony na uszkodzenia w przypadku wszelkiego rodzaju kolizji z udziałem przodu pojazdu.
Intercooler stosowany w samochodzie MAZDA 3 I z reguły nie wymaga wymiany z powodu zużycia eksploatacyjnego. Niekiedy może jednak potrzebować wyczyszczenia, gdyż zanieczyszczenia obniżają wydajność jego pracy. Jedynym powodem konieczności wymiany chłodnicy powietrza na nową jest uszkodzenie mechaniczne, które wbrew pozorom zdarza się dość często (ze względu na lokalizację). Intercooler wymienia się po stwierdzeniu jego nieszczelności, powodującej nieprawidłową pracę silnika – np. wyczuwalnie słabsze przyspieszenie.