4 produkty
Wybierz auto
285,54
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
285,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Grubość [mm]: 64
Szerokość [mm]: 250
Rozwiń więcej danych
491,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 30.01
491,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
ABA0380180005
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Długość sieci [mm]: 250
Rozwiń więcej danych
403,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 30.01
403,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Dla numeru oe: 1607695880
Wymiary radiatora: 250 x 220 x 64 mm
Rozwiń więcej danych
479,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 30.01
479,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
W silnikach aut MITSUBISHI LANCER, w których zastosowano doładowanie, obecna jest chłodnica powietrza doładowującego, czyli intercooler. Funkcją tego elementu jest chłodzenie powietrza sprężonego, zanim trafi ono do cylindrów silnika. Celem jest zwiększenie gęstości powietrza, która wzrasta wraz ze spadkiem temperatury. Gęstsze powietrze zapewnia wyższą efektywność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, a zatem wyższą moc, którą silnik spalinowy jest w stanie wygenerować.
Intercooler stosowany w samochodach MITSUBISHI LANCER korzysta z powietrza atmosferycznego jako medium chłodzącego. Pobiera on sprężone powietrze doładowujące i wychładza je, następnie dostarczając do kolektora ssącego. Intercooler w aucie MITSUBISHI LANCER jest umieszczony w miejscu gwarantującym dobry dostęp do powietrza atmosferycznego, co niestety wiąże się z ryzykiem jego uszkodzenia przez kamienie z jezdni czy też zabrudzenia. Intercooler jest także wysoce narażony na uszkodzenia w przypadku wszelkiego rodzaju kolizji z udziałem przodu pojazdu.
Intercooler stosowany w samochodzie MITSUBISHI LANCER z reguły nie wymaga wymiany z powodu zużycia eksploatacyjnego. Niekiedy może jednak potrzebować wyczyszczenia, gdyż zanieczyszczenia obniżają wydajność jego pracy. Jedynym powodem konieczności wymiany chłodnicy powietrza na nową jest uszkodzenie mechaniczne, które wbrew pozorom zdarza się dość często (ze względu na lokalizację). Intercooler wymienia się po stwierdzeniu jego nieszczelności, powodującej nieprawidłową pracę silnika – np. wyczuwalnie słabsze przyspieszenie.