4 produkty
Wybierz auto
Rodzaj chłodzenia: Chłodzony powietrzem
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
347,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
347,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wymiary radiatora: 279 x 127 x 46 mm
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
401,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
401,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAXAC630007
Grubość [mm]: 46
Szerokość [mm]: 126
Rozwiń więcej danych
208,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
208,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Grubość [mm]: 46
Szerokość [mm]: 126
Rozwiń więcej danych
363,16
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
363,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
W silnikach aut OPEL TIGRA II, w których zastosowano doładowanie, obecna jest chłodnica powietrza doładowującego, czyli intercooler. Funkcją tego elementu jest chłodzenie powietrza sprężonego, zanim trafi ono do cylindrów silnika. Celem jest zwiększenie gęstości powietrza, która wzrasta wraz ze spadkiem temperatury. Gęstsze powietrze zapewnia wyższą efektywność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, a zatem wyższą moc, którą silnik spalinowy jest w stanie wygenerować.
Intercooler stosowany w samochodach OPEL TIGRA II korzysta z powietrza atmosferycznego jako medium chłodzącego. Pobiera on sprężone powietrze doładowujące i wychładza je, następnie dostarczając do kolektora ssącego. Intercooler w aucie OPEL TIGRA II jest umieszczony w miejscu gwarantującym dobry dostęp do powietrza atmosferycznego, co niestety wiąże się z ryzykiem jego uszkodzenia przez kamienie z jezdni czy też zabrudzenia. Intercooler jest także wysoce narażony na uszkodzenia w przypadku wszelkiego rodzaju kolizji z udziałem przodu pojazdu.
Intercooler stosowany w samochodzie OPEL TIGRA II z reguły nie wymaga wymiany z powodu zużycia eksploatacyjnego. Niekiedy może jednak potrzebować wyczyszczenia, gdyż zanieczyszczenia obniżają wydajność jego pracy. Jedynym powodem konieczności wymiany chłodnicy powietrza na nową jest uszkodzenie mechaniczne, które wbrew pozorom zdarza się dość często (ze względu na lokalizację). Intercooler wymienia się po stwierdzeniu jego nieszczelności, powodującej nieprawidłową pracę silnika – np. wyczuwalnie słabsze przyspieszenie.