3 produkty
Wybierz auto
Dodatkowa pompa wody w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC pozwala zapewnić obieg gorącego płynu niezależnie od obrotów silnika. Dzięki napędowi elektrycznemu nie jest ona zależna od napędu pasowego. W rezultacie gorący płyn może być transportowany do nagrzewnicy również na postoju na biegu jałowym oraz po zgaszeniu silnika. Pozwala to zachować dopływ ciepłego powietrza do kabiny również na postoju oraz zapewnia odpowiednie chłodzenie jednostki.
Dzięki temu, że dodatkowa pompa wody jest sterowana elektrycznie, jest w stanie transportować gorący płyn chłodniczy do rdzenia nagrzewnicy bez względu na obroty silnika. Po wyłączeniu jednostki, pompa umożliwia podtrzymanie cyrkulacji płynu chłodzącego w celu transportu chłodziwa w układzie chłodzenia samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC.
O tym, że dodatkowa pompa wody w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC mogła ulec uszkodzeniu, może świadczyć wystąpienie kilku charakterystycznych objawów. Pierwszym z nich jest nierównomierna praca nawiewów w pojeździe – temperatura waha się w zależności od trybu jazdy – spada na biegu jałowym i rośnie podczas szybszej jazdy. Symptomem awarii pompy mogą być także problemy z odmrażaniem przednich szyb w okresie zimowym. Uszkodzoną dodatkową pompę wody należy wymienić na nową, gdyż próby dokonywania napraw elementów układu elektrycznego nie są zalecane.