Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
7 produktów
Wybierz auto
0451TH684391J
Temperatura otwarcia [°c]: 91
Wysokość 1 [mm]: 24
Rozwiń więcej danych
34,33
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
34,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYCTMCH001
Rodzaj koprusu: Obudowa oddzielna
24,80
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
24,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEPTM1293
Temperatura otwarcia [°c]: 91
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
55,27
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
55,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG352317002780
32,96
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
32,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR350396
Temperatura otwarcia [°c]: 90
55,93
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
55,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG352317100200
24,59
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
24,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0357TH30491G1
Temperatura otwarcia [°c]: 91
Rodzaj koprusu: Bez obudowy
63,53
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
63,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu DODGE NEON zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie DODGE NEON nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu DODGE NEON. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.