21 produktów
Wybierz auto
Nr art: MAG352317003260
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040109671
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 04210282790001
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: VEMV30992256
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ERR350174A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VEMV20990159
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SKV20SKV048
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: VEMV30990179
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0451TH147687J
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAG352317100650
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BEHTX1975D
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040109675
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510670018
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 04210282710001
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 04210282870000
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0357TH05586G1
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0476TX1887D
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0389407887D
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0357TH01975G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: DAYDT1044V
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu MERCEDES-BENZ KLASA S W116 zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie MERCEDES-BENZ KLASA S W116 nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu MERCEDES-BENZ KLASA S W116. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.