5 produktów
Wybierz auto
Producenci
DESDTM82700
Temperatura otwarcia [°c]: 82
107,48
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
107,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYCTMTY006
Temperatura otwarcia [°c]: 82
Numer seryjny: Ctm-ty-006
47,39
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
47,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NRF725043
Temperatura otwarcia [°c]: 82
Rodzaj koprusu: Obudowa zintegrowana
Rozwiń więcej danych
95,05
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
95,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATTH64978G1
Temperatura otwarcia [°c]: 78
Rodzaj koprusu: Bez obudowy
75,12
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
75,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB108186
Temperatura otwarcia [°c]: 82
Ciężar [kg]: 0.25
Rozwiń więcej danych
100,66
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
100,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu TOYOTA COROLLA XII zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie TOYOTA COROLLA XII nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu TOYOTA COROLLA XII. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.