5 produktów
Wybierz auto
ELR043773
Strona zabudowy: Głowica cylindra
21,98
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
21,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ELR569421
16,41
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
16,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ELR135400
Grubość [mm]: 3.7
Wersja: Thomson
11,42
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
11,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
EPS1890560
Średnica [mm]: 51
14,21
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
14,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ELR100050
Strona zabudowy: Głowica cylindra, oprawa skrzyni biegów
Rodzaj uszczelnienia: Uszczelka stalowa
Rozwiń więcej danych
15,11
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
15,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W układzie chłodniczym samochodu CITROËN C5 I, podobnie jak ma to miejsce w większości współczesnych pojazdów spalinowych, występuje termostat, odpowiedzialny za kontrolę temperatury chłodzenia silnika i nie dopuszczanie do jego przegrzewania. Uszczelka termostatu ma za zadanie nie dopuścić do wycieku płynu chłodniczego w okolicy termostatu. Skutkiem takiego wycieku jest niekontrolowana zmiana ciśnienia płynu, przez co termostat nie będzie funkcjonował poprawnie.
Niesprawna uszczelka obudowy termostatu przepuszcza płyn chłodniczy, co może skutkować przegrzewaniem się silnika. W wielu przypadkach objawy związane z nieprawidłową temperaturą roboczą jednostki napędowej błędnie przypisywane są awarii samego termostatu. Aby zapobiec problemowi, warto regularnie sprawdzać optycznie stan uszczelki obudowy termostatu podczas standardowych czynności serwisowych samochodu CITROËN C5 I.
Uszczelkę termostatu należy wymienić na nową zawsze przy procedurze wymiany termostatu – niezależnie od tego, czy to jej stan spowodował zaobserwowaną usterkę układu chłodzenia czy nie. Warto wymienić ją także profilaktycznie, kiedy jej stan optyczny wskazuje na silne zużycie (obecność pęknięć na gumowej strukturze). Producent samochodu CITROËN C5 I nie zaleca stosowania podczas montażu termostatu dodatkowej masy uszczelniającej, a jedynie założenie nowej, ściśle dopasowanej do modelu uszczelki obudowy termostatu.