6 produktów
Wybierz auto
ELR694760
Strona zabudowy: Głowica cylindra
33,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
33,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ELR649170
Strona zabudowy: Oprawa skrzyni biegów
27,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
27,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
EPS1890735
16,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
16,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AJU01493500
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Grubość [mm]: 0.35
Rozwiń więcej danych
36,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
36,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
EPS1890679
Temperatura otwarcia [°c]: 82
14,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
14,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
31,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
31,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W układzie chłodniczym samochodu RENAULT CLIO IV, podobnie jak ma to miejsce w większości współczesnych pojazdów spalinowych, występuje termostat, odpowiedzialny za kontrolę temperatury chłodzenia silnika i nie dopuszczanie do jego przegrzewania. Uszczelka termostatu ma za zadanie nie dopuścić do wycieku płynu chłodniczego w okolicy termostatu. Skutkiem takiego wycieku jest niekontrolowana zmiana ciśnienia płynu, przez co termostat nie będzie funkcjonował poprawnie.
Niesprawna uszczelka obudowy termostatu przepuszcza płyn chłodniczy, co może skutkować przegrzewaniem się silnika. W wielu przypadkach objawy związane z nieprawidłową temperaturą roboczą jednostki napędowej błędnie przypisywane są awarii samego termostatu. Aby zapobiec problemowi, warto regularnie sprawdzać optycznie stan uszczelki obudowy termostatu podczas standardowych czynności serwisowych samochodu RENAULT CLIO IV.
Uszczelkę termostatu należy wymienić na nową zawsze przy procedurze wymiany termostatu – niezależnie od tego, czy to jej stan spowodował zaobserwowaną usterkę układu chłodzenia czy nie. Warto wymienić ją także profilaktycznie, kiedy jej stan optyczny wskazuje na silne zużycie (obecność pęknięć na gumowej strukturze). Producent samochodu RENAULT CLIO IV nie zaleca stosowania podczas montażu termostatu dodatkowej masy uszczelniającej, a jedynie założenie nowej, ściśle dopasowanej do modelu uszczelki obudowy termostatu.