Powiadom mnie o dostępności

Uszczelki termostatu do RENAULT CLIO IV

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: AJU01418100

AJUSA 01418100

Grubość [mm]: 4.3, Długość [mm]: 127, Szerokość [mm]: 70
31,94 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: głowica cylindra
33,00 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: AJU01493500

AJUSA 01493500

Strona zabudowy: głowica cylindra, Grubość [mm]: 0.35, Długość [mm]: 192, Szerokość [mm]: 11...
33,50 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Temperatura otwarcia [°c]: 82
14,16 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oprawa skrzyni biegów, Strona zabudowy: oprawa skrzyni biegów
27,57 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do RENAULT

Uszczelka obudowy termostatu w samochodzie RENAULT CLIO IV

W układzie chłodniczym samochodu RENAULT CLIO IV, podobnie jak ma to miejsce w większości współczesnych pojazdów spalinowych, występuje termostat, odpowiedzialny za kontrolę temperatury chłodzenia silnika i nie dopuszczanie do jego przegrzewania. Uszczelka termostatu ma za zadanie nie dopuścić do wycieku płynu chłodniczego w okolicy termostatu. Skutkiem takiego wycieku jest niekontrolowana zmiana ciśnienia płynu, przez co termostat nie będzie funkcjonował poprawnie.

RENAULT CLIO IV – objawy zużycia uszczelki termostatu

Niesprawna uszczelka obudowy termostatu przepuszcza płyn chłodniczy, co może skutkować przegrzewaniem się silnika. W wielu przypadkach objawy związane z nieprawidłową temperaturą roboczą jednostki napędowej błędnie przypisywane są awarii samego termostatu. Aby zapobiec problemowi, warto regularnie sprawdzać optycznie stan uszczelki obudowy termostatu podczas standardowych czynności serwisowych samochodu RENAULT CLIO IV.

Kiedy wymienić uszczelkę obudowy termostatu w samochodzie RENAULT CLIO IV?

Uszczelkę termostatu należy wymienić na nową zawsze przy procedurze wymiany termostatu – niezależnie od tego, czy to jej stan spowodował zaobserwowaną usterkę układu chłodzenia czy nie. Warto wymienić ją także profilaktycznie, kiedy jej stan optyczny wskazuje na silne zużycie (obecność pęknięć na gumowej strukturze). Producent samochodu RENAULT CLIO IV nie zaleca stosowania podczas montażu termostatu dodatkowej masy uszczelniającej, a jedynie założenie nowej, ściśle dopasowanej do modelu uszczelki obudowy termostatu.