Powiadom mnie o dostępności

Wentylatory chłodnicy do VOLVO XC90 II

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: NRF470025

Wentylator NRF 470025

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
1 208,49 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NRF47967

Wentylator NRF 47967

Ogrzewanie/chłodzenie: Pojedynczy wentylator, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca...
1 530,95 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VOLVO

Wentylator chłodnicy – VOLVO XC90 II

Wentylator chłodnicy to bardzo ważny podzespół, który odpowiada za wspomaganie wymiany ciepła w układzie chłodniczym oraz zwiększenie przepływu powietrza w samochodach VOLVO XC90 II. Należy pamiętać, że silnik w trakcie pracy nagrzewa się do bardzo wysokich temperatur – z tego względu niezbędny jest wentylator chłodnicy, który pozwala na skuteczne odprowadzanie gorącego powietrza. Element ten charakteryzuje się dość prostą budową: jest wyposażony w skrzydła, obudowę oraz okablowanie. Ważnymi częściami są również czujnik oraz rezystor.

Kiedy powinien włączać się wentylator chłodnicy?

Wentylator chłodnicy w aucie VOLVO XC90 II powinien włączać się zawsze wtedy, gdy temperatura silnika osiągnie wysoki poziom. Czujnik pozwala sprawnie rozpoznać odpowiedni moment – najczęściej ma on miejsce po długiej, intensywnej jeździe lub podczas podróżowania w upale, gdy wszystkie elementy pojazdu nagrzewają się znacznie szybciej. Wysokie temperatury silnika nie są niczym nadzwyczajnym nawet zimie – warto zadbać o to, aby wentylator chłodnicy w samochodzie VOLVO XC90 II był sprawny przez cały rok.

Co zrobić, gdy wentylator chłodnicy w samochodzie VOLVO XC90 II nie działa?

Może się zdarzyć, że wentylator chłodnicy w pojeździe VOLVO XC90 II nie włącza się w odpowiednim momencie. Tego typu awaria objawia się brakiem słyszalnego dźwięku pracy tego komponentu, jak również jeszcze większym wzrostem temperatury silnika. W takiej sytuacji należy jak najszybciej zatrzymać samochód, aby nie doprowadzić do uszkodzenia samej jednostki napędowej. Często konieczny będzie także natychmiastowy kontakt z mechanikiem oraz wymiana części.