7 produktów
Wybierz auto
042890498
104,42
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
104,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VEMV25720200
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Długość [mm]: 315
Rozwiń więcej danych
95,16
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
95,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261953498
110,49
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
110,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NGK81548
Ilość biegunów: 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
Rozwiń więcej danych
342,60
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
342,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
046379388
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
118,42
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
118,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP304518
61,32
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
61,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEL6PU009145181
Ilość połączeń: 3
180,62
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
180,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie FORD TOURNEO CONNECT bieżąca prędkość pojazdu obliczana jest na podstawie wskazań czujnika prędkości. Zlicza on obroty wału napędowego, na ich podstawie obliczając liczbę obrotów kół jezdnych. Informacje te czujnik przekazuje do sterownika, który przelicza je na prędkość, podawaną na prędkościomierzu w kilometrach lub milach na godzinę.
Czujnik prędkości jest urządzeniem elektronicznym, którego niepoprawna praca powoduje błędne wskazania prędkościomierza pojazdu. Najczęściej spotykane objawy usterki w przypadku samochodu FORD TOURNEO CONNECT, związane są ze wskazywaniem zbyt niskiej, w stosunku do rzeczywistej, prędkości jazdy lub całkowitym brakiem wskazań prędkościomierza. Zdarza się także, że wskazówka prędkościomierza przesuwa się ruchem skokowym zamiast liniowego podczas przyspieszania.
W przypadku wystąpienia wymienionych objawów w samochodzie FORD TOURNEO CONNECT, czujnik prędkości jest jednym z pierwszych podzespołów, które warto sprawdzić. Nawet jeżeli badanie auta testerem diagnostycznym nie wykaże kodów usterek, związanych z pracą czujnika (co dzieje się dość często), warto sprawdzić optycznie jego stan oraz podłączenie do instalacji zasilającej. Kolejne kroki diagnostyczne zależne są od konkretnego typu czujnika, wykorzystanego w danej wersji pojazdu (może być to czujnik indukcyjny lub czujnik Halla). Ze względu na stosunkowo niską cenę czujnika, często stosowaną metodą jest próba wymiany czujnika bez przeprowadzania zaawansowanej diagnostyki.