16 produktów
Wybierz auto
Nr art: MEA82561
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MET0906367
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0428104004
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0428104017
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 046333224
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 046333426
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TOP302719
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: DELTS10503
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: CALAS0011
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MEA82175
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: DELTS10502
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 05261994004
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 05261994017
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0451AS0026
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MEY7148120012
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: TOP622513
Dostawa na środę, 3 lipca
Prawidłowe spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej w silnikach współczesnych samochodów jest zależne od wielu parametrów dostarczanych przez czujniki. Przykładem jest czujnik temperatury powietrza dolotowego, który mierzy temperaturę panującą w rurze doprowadzającej powietrze do silnika i przekazuje informację o niej do sterownika silnika. W samochodzie FORD TOURNEO CONNECT sterownik silnika na podstawie tej informacji decyduje o parametrach mieszanki paliwowo-powietrznej i kącie wyprzedzenia zapłonu.
Czujnik temperatury powietrza dolotowego w samochodzie FORD TOURNEO CONNECT jest narażony na usterki z powodu pracy w trudnej lokalizacji. Często osadzają się na nim zanieczyszczenia, które zaburzają prawidłowy proces pomiaru temperatury. Podobnie jak inne elementy układu elektrycznego, czujnik jest także narażony na usterki związane z uszkodzeniem podłączeń napięciowych, m.in. na korozję styków.
Nieprawidłowe działanie czujnika temperatury powietrza dolotowego w samochodzie FORD TOURNEO CONNECT zostaje zapisane jako kod usterki, który można odczytać za pomocą testera diagnostycznego. Zwykle na desce rozdzielczej pojazdu podświetlona zostanie także kontrolka „check engine”. Inne objawy, które mogą wskazywać na awarię czujnika to wzrost zużycia paliwa, trudności z uruchomieniem silnika lub spadek jego mocy. Czujnik temperatury powietrza dolotowego jest elementem nienaprawialnym. Należy wymienić go na nowy podzespół.