15 produktów
Wybierz auto
Nr art: 05261994024
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MEA82179
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR550860A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 046333236
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP622257
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MET0905432
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MEA82415
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: CALAS0035
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 046333235
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX211043
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 05261994010
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0428104010
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MEY30148120001
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: HEL6PT009109261
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ERR550941A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Prawidłowe spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej w silnikach współczesnych samochodów jest zależne od wielu parametrów dostarczanych przez czujniki. Przykładem jest czujnik temperatury powietrza dolotowego, który mierzy temperaturę panującą w rurze doprowadzającej powietrze do silnika i przekazuje informację o niej do sterownika silnika. W samochodzie TOYOTA HILUX VII sterownik silnika na podstawie tej informacji decyduje o parametrach mieszanki paliwowo-powietrznej i kącie wyprzedzenia zapłonu.
Czujnik temperatury powietrza dolotowego w samochodzie TOYOTA HILUX VII jest narażony na usterki z powodu pracy w trudnej lokalizacji. Często osadzają się na nim zanieczyszczenia, które zaburzają prawidłowy proces pomiaru temperatury. Podobnie jak inne elementy układu elektrycznego, czujnik jest także narażony na usterki związane z uszkodzeniem podłączeń napięciowych, m.in. na korozję styków.
Nieprawidłowe działanie czujnika temperatury powietrza dolotowego w samochodzie TOYOTA HILUX VII zostaje zapisane jako kod usterki, który można odczytać za pomocą testera diagnostycznego. Zwykle na desce rozdzielczej pojazdu podświetlona zostanie także kontrolka „check engine”. Inne objawy, które mogą wskazywać na awarię czujnika to wzrost zużycia paliwa, trudności z uruchomieniem silnika lub spadek jego mocy. Czujnik temperatury powietrza dolotowego jest elementem nienaprawialnym. Należy wymienić go na nowy podzespół.