Powiadom mnie o dostępności

Czujniki temperatury powietrza dolotowego do VW LUPO

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

34,47 zł
34,47 zł

Dostawa na poniedziałek, 13 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
38,41 zł
38,41 zł

Dostawa na jutro

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
37,12 zł

Dostawa na jutro

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
204,20 zł
204,20 zł

Dostawa na jutro

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
39,73 zł
39,73 zł

Dostawa na jutro

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
35,23 zł

Dostawa na wtorek, 14 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

Czujnik temperatury powietrza dolotowego w samochodzie VW LUPO

Prawidłowe spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej w silnikach współczesnych samochodów jest zależne od wielu parametrów dostarczanych przez czujniki. Przykładem jest czujnik temperatury powietrza dolotowego, który mierzy temperaturę panującą w rurze doprowadzającej powietrze do silnika i przekazuje informację o niej do sterownika silnika. W samochodzie VW LUPO sterownik silnika na podstawie tej informacji decyduje o parametrach mieszanki paliwowo-powietrznej i kącie wyprzedzenia zapłonu.

Czujnik temperatury powietrza dolotowego w pojazdach VW LUPO – przyczyny usterki

Czujnik temperatury powietrza dolotowego w samochodzie VW LUPO jest narażony na usterki z powodu pracy w trudnej lokalizacji. Często osadzają się na nim zanieczyszczenia, które zaburzają prawidłowy proces pomiaru temperatury. Podobnie jak inne elementy układu elektrycznego, czujnik jest także narażony na usterki związane z uszkodzeniem podłączeń napięciowych, m.in. na korozję styków.

VW LUPO – objawy awarii czujnika temperatury powietrza dolotowego

Nieprawidłowe działanie czujnika temperatury powietrza dolotowego w samochodzie VW LUPO zostaje zapisane jako kod usterki, który można odczytać za pomocą testera diagnostycznego. Zwykle na desce rozdzielczej pojazdu podświetlona zostanie także kontrolka „check engine”. Inne objawy, które mogą wskazywać na awarię czujnika to wzrost zużycia paliwa, trudności z uruchomieniem silnika lub spadek jego mocy. Czujnik temperatury powietrza dolotowego jest elementem nienaprawialnym. Należy wymienić go na nowy podzespół.