Powiadom mnie o dostępności

Przekaźniki pompy paliwa do OPEL ZAFIRA A

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Natężenie prądu [A]: 70, Napięcie znamionowe: 12, Funkcja przekaźnika: System podgrzewania wst�...
18,69 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Natężenie prądu [A]: 40, Napięcie znamionowe: 12
23,26 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Natężenie prądu [A]: 30, Napięcie znamionowe: 12
37,80 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do OPEL

Przekaźnik pompy paliwa w samochodzie OPEL ZAFIRA A

Drobny element elektryczny, jakim jest przekaźnik pompy paliwa, odgrywa ważną rolę w funkcjonowaniu całego układu paliwowego. Zadaniem przekaźnika jest uruchomienie pompy w odpowiednim momencie i rozłączanie jej, kiedy odpowiednia dawka paliwa zostanie podana. W pojazdach OPEL ZAFIRA A przekaźnik ma formę elementu z tworzywa sztucznego, wewnątrz którego znajduje się rdzeń, cewki, złącze elektryczne oraz wystające na zewnątrz styki. We współczesnych samochodach przekaźnik pompy paliwa znajduje się w skrzynce na bezpieczniki.

Objawy awarii przekaźnika pompy paliwa w samochodzie OPEL ZAFIRA A

Usterki przekaźnika pompy paliwa są bardzo często mylone z usterkami samej pompy paliwa. Wszystko przez objawy, które polegają na problemach z rozruchem silnika lub nagłym gaśnięciu silnika podczas pracy. Kiedy przekaźnik samochodu OPEL ZAFIRA A nie przekazuje napięcia do pompy paliwa, nie podejmuje ona pracy lub ją przerywa. Konieczne jest wykonanie fachowej diagnostyki, aby ustalić, który element jest odpowiedzialny za awarię i np. nie wymieniać niepotrzebnie pompy paliwa.

OPEL ZAFIRA A – wymiana przekaźnika pompy paliwa

W przypadku usterki przekaźnika pompy paliwa w samochodzie OPEL ZAFIRA A, diagnostyka problemu jest trudniejsza niż samo jego rozwiązanie. Jeżeli uda nam się ustalić, że przekaźnik działa źle – np. za sprawą zaśniedzenia przewodów, uszkodzenia obwodu czy odkształcenia obudowy, należy otworzyć skrzynkę z bezpiecznikami, zlokalizować przekaźnik, wymontować przez pociągnięcie i zastąpić nowym elementem. Jeśli to możliwe, przed wykonaniem czynności najlepiej odłączyć akumulator (ze względów bezpieczeństwa).