5 produktów
Wybierz auto
ERR209515A
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
1 145,76
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 145,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
CANCAL35202AS
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Rozwiń więcej danych
949,56
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
949,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
HCC114842
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Rozwiń więcej danych
1 214,11
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 214,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
HCC115519
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Rozwiń więcej danych
737,88
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
737,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA5135
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Rozwiń więcej danych
801,26
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
801,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Alternator to jeden z podstawowych podzespołów samochodu RENAULT KOLEOS I. Jego zadaniem jest dostarczanie prądu, dzięki czemu pojazd może ruszyć – jeśli element ten zawiedzie, nie można liczyć na poprawne wystartowanie jednostki napędowej. Po odpaleniu silnika alternator zamienia energię mechaniczną na prąd zmienny. Dzięki temu stale podtrzymywane jest ładowanie akumulatora i praca wszelkich elementów samochodu zasilanych elektrycznie.
Uszkodzony alternator uniemożliwia uruchomienie pojazdu – w takiej sytuacji do silnika nie dociera energia, przez co samochód nie jest w stanie ruszyć. Aby nie dopuścić do całkowitego zniszczenia tego komponentu, warto zwracać uwagę na objawy, które świadczą o problemach z alternatorem. Pierwszym z nich jest kontrolka akumulatora w aucie RENAULT KOLEOS I, która pojawia się na desce rozdzielczej w trakcie jazdy. Najczęściej nie znika ona po ponownym odpaleniu silnika i stale informuje o problemie. Poza kontrolką akumulatora warto sprawdzać siłę mocy urządzeń elektrycznych. Przy problemach z alternatorem możemy zaobserwować także migotanie żarówek czy słabsze świecenie, co będzie widoczne głównie w trakcie nocnych tras.
W przypadku wykrycia problemów z alternatorem można działać na kilka sposobów. Jeśli awaria zostanie zauważona wystarczająco wcześnie, nie trzeba wymieniać całego komponentu – niekiedy wystarczy nowe koło pasowe lub pasek klinowy. Jeśli jednak alternator nie jest już w stanie funkcjonować, należy udać się do warsztatu i wymienić go na nowy element.