7 produktów
Wybierz auto
HCC116290
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 210
Rozwiń więcej danych
1 236,74
zł/szt.
Kraków: śr. 02.04
U ciebie: śr. 02.04
1 236,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL443447
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Rozwiń więcej danych
1 549,60
zł/szt.
Kraków: śr. 02.04
U ciebie: śr. 02.04
1 549,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL444310
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 215
Rozwiń więcej danych
1 213,70
zł/szt.
Kraków: śr. 02.04
U ciebie: śr. 02.04
1 213,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 276,06 zł
HEL8EL011713771
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 215
Rozwiń więcej danych
1 164,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
1 164,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA0690S
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 215
Rozwiń więcej danych
950,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
950,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA0774S
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 215
Rozwiń więcej danych
1 016,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
1 016,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
ERR209627
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 215
Rozwiń więcej danych
1 706,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
1 706,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Alternator to jeden z podstawowych podzespołów samochodu VOLVO XC40. Jego zadaniem jest dostarczanie prądu, dzięki czemu pojazd może ruszyć – jeśli element ten zawiedzie, nie można liczyć na poprawne wystartowanie jednostki napędowej. Po odpaleniu silnika alternator zamienia energię mechaniczną na prąd zmienny. Dzięki temu stale podtrzymywane jest ładowanie akumulatora i praca wszelkich elementów samochodu zasilanych elektrycznie.
Uszkodzony alternator uniemożliwia uruchomienie pojazdu – w takiej sytuacji do silnika nie dociera energia, przez co samochód nie jest w stanie ruszyć. Aby nie dopuścić do całkowitego zniszczenia tego komponentu, warto zwracać uwagę na objawy, które świadczą o problemach z alternatorem. Pierwszym z nich jest kontrolka akumulatora w aucie VOLVO XC40, która pojawia się na desce rozdzielczej w trakcie jazdy. Najczęściej nie znika ona po ponownym odpaleniu silnika i stale informuje o problemie. Poza kontrolką akumulatora warto sprawdzać siłę mocy urządzeń elektrycznych. Przy problemach z alternatorem możemy zaobserwować także migotanie żarówek czy słabsze świecenie, co będzie widoczne głównie w trakcie nocnych tras.
W przypadku wykrycia problemów z alternatorem można działać na kilka sposobów. Jeśli awaria zostanie zauważona wystarczająco wcześnie, nie trzeba wymieniać całego komponentu – niekiedy wystarczy nowe koło pasowe lub pasek klinowy. Jeśli jednak alternator nie jest już w stanie funkcjonować, należy udać się do warsztatu i wymienić go na nowy element.