50 produktów
Wybierz auto
Nr art: 03359XU358038351
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0404GA75901
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0445535005910
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0445535019410
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: CONAP9042
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: KAMRC030
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BOSF00M147999
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GATOAP7034
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ERRZN5453
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BGADC1412
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0369VKM03307
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0369VKM03301
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ERRZN5396
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SRLRS103910
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SRLRS106210
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BOS1987945405
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0355AP9040
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: CONAP9013
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: KAMRC029
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0350588003
Dostawa na piątek, 28 czerwca
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu CITROËN BERLINGO Berlingo I cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie CITROËN BERLINGO Berlingo I pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu CITROËN BERLINGO Berlingo I uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie CITROËN BERLINGO Berlingo I ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie CITROËN BERLINGO Berlingo I. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu CITROËN BERLINGO Berlingo I, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.