24 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0445535023710
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: KAMRC062
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAX300179
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: CONAP9091
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: CONAP9106
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: KAMRC092
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0369VKM03657
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MEA45248
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MEA45249
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: GATOAP7154
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: GATOAP7236
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: MEA45232
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0445535026810
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 03359XU358039281
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: GATOAP7155
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: INA535036110
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0445535025210
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0445535028410
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FEB101929
Dostawa na wtorek, 2 lipca
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu FORD FOCUS III cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie FORD FOCUS III pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu FORD FOCUS III uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie FORD FOCUS III ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie FORD FOCUS III. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu FORD FOCUS III, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.