9 produktów
Wybierz auto
Producenci
0445535023710
Ilość żeber: 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Rozwiń więcej danych
204,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
204,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX300179
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Dla numeru producenta: 920006, av6q-10a352-ba
72,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
72,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Średnica zewnętrzna [mm]: 56.3
Rozwiń więcej danych
93,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
93,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445535023610
Ilość żeber: 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Rozwiń więcej danych
190,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
190,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03359XU358039281
Ograniczenia producenta: Valeo
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
140,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
140,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445535025210
Ilość żeber: 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Rozwiń więcej danych
207,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
207,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATOAP7154
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: Gat4955a
240,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
240,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: Gat4955a
269,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
269,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
INA535035210
Ilość żeber: 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Rozwiń więcej danych
335,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
335,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu FORD KUGA II cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie FORD KUGA II pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu FORD KUGA II uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie FORD KUGA II ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie FORD KUGA II. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu FORD KUGA II, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.