13 produktów
Wybierz auto
0445535016010
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 58,7/17,0
Szerokość [mm]: 36.3
Rozwiń więcej danych
115,59
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
115,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASPAFP0051INA
Wymiar gwintu: M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
66,51
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
66,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASPAFP0027INA
Wymiar gwintu: M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
79,52
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
79,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03359XU358038841
Ograniczenia producenta: Bosch
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
142,32
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
142,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510300156
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 58,7/17,0
Szerokość [mm]: 36.3
Rozwiń więcej danych
71,57
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
71,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.621
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Rozwiń więcej danych
135,07
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
135,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYESAFR003
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Liczba rowków: 7
Rozwiń więcej danych
98,50
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
98,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445535012810
Ilość żeber: 7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Rozwiń więcej danych
81,76
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
81,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0564AFP0051
Wymiar gwintu: M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
71,20
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
71,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0564AFP0027
Wymiar gwintu: M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
61,56
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
61,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
INA535031010
Ilość żeber: 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Rozwiń więcej danych
388,59
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
388,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
GATOAP7131
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: Gat4955a
120,24
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
120,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATOAP7297
Szerokość [mm]: 48.1
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
348,77
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
348,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu FORD TRANSIT VII cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie FORD TRANSIT VII pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu FORD TRANSIT VII uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie FORD TRANSIT VII ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie FORD TRANSIT VII. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu FORD TRANSIT VII, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.