8 produktów
Wybierz auto
ASPAFP5002INA
Wymiar gwintu: M17x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
75,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
75,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0564AFP5009
Wymiar gwintu: M17x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
59,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
59,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404GA77300
Masa [g]: 460
Szerokość 1 [mm]: 37.38
Rozwiń więcej danych
105,01
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
105,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH13005505
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Średnica zewnętrzna [mm]: 65
Rozwiń więcej danych
104,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
104,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0350588087
Kształt łba sruby / nakrętki: Torx
Kierunek obrotów: Zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rozwiń więcej danych
114,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
114,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0564AFP5002
Wymiar gwintu: M17x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
95,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
95,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445535024610
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Dla numeru producenta: F-238163/.1/.2/.3/.4, f-552562.xx, f-577572.xx
88,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
88,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAMRC110
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Dla numeru producenta: 1800a333, f-563771
90,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
90,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu MITSUBISHI OUTLANDER III cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie MITSUBISHI OUTLANDER III pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu MITSUBISHI OUTLANDER III uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie MITSUBISHI OUTLANDER III ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie MITSUBISHI OUTLANDER III. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu MITSUBISHI OUTLANDER III, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.