66 produktów
Wybierz auto
Nr art: 03359XU358038491
Dostawa na jutro
Nr art: 0350588063
Dostawa na jutro
Nr art: 0445535010510
Dostawa na jutro
Nr art: CONAP9039
Dostawa na jutro
Nr art: SRLRS111610
Dostawa na jutro
Nr art: SKV11SKV045
Dostawa na jutro
Nr art: CONAP9066
Dostawa na jutro
Nr art: CONAP9047
Dostawa na jutro
Nr art: CONAP9056
Dostawa na jutro
Nr art: KAMRC054
Dostawa na jutro
Nr art: KAMRC096
Dostawa na jutro
Nr art: KAMRC095
Dostawa na jutro
Nr art: KAMRC094
Dostawa na jutro
Nr art: 0350588029
Dostawa na jutro
Nr art: BOS1987945413
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BOS1987945408
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ASPAFP0020INA
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: OPMF51061
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0350588005
Dostawa na jutro
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu RENAULT MEGANE II cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie RENAULT MEGANE II pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu RENAULT MEGANE II uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie RENAULT MEGANE II ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie RENAULT MEGANE II. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu RENAULT MEGANE II, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.