🔥 Zgarnij kosmetyk samochodowy za 1 zł ❗ Kod: KOSMETYKZA1

Powiadom mnie o dostępności

Sprzęgła alternatora do TOYOTA AYGO II

10 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

87,80 zł

Dostawa na wtorek, 25 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
59,19 zł

Dostawa na wtorek, 25 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
305,37 zł

Dostawa na środę, 26 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
98,61 zł

Dostawa na wtorek, 25 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
138,52 zł

Dostawa na środę, 26 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
216,04 zł

Dostawa na środę, 26 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
126,40 zł

Dostawa na wtorek, 25 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
133,85 zł

Dostawa na środę, 26 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
216,23 zł

Dostawa na wtorek, 25 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
245,61 zł
245,61 zł

Dostawa na wtorek, 25 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do TOYOTA

Sprzęgło alternatora do samochodu TOYOTA AYGO II zapewnia wydajną pracę prądnicy

W trakcie jazdy obroty silnika samochodu TOYOTA AYGO II cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie TOYOTA AYGO II pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.

Sprzęgło alternatora do samochodu TOYOTA AYGO II uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.

Awaria sprzęgła alternatora w samochodzie TOYOTA AYGO II obciąża inne podzespoły napędu pasowego

Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie TOYOTA AYGO II ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.

Jakie są objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora w samochodzie TOYOTA AYGO II?

Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie TOYOTA AYGO II. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.

W jaki sposób sprawdzić, czy sprzęgło alternatora w samochodzie TOYOTA AYGO II uległo awarii?

Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu TOYOTA AYGO II, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.