18 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0445535007210
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0564AFP0007V
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERRZN5426
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: KAMRC056
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03359XU358038141
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0369VKM03650
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 040114997
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GATOAP7075
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: GATOAP7036
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0350588022
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0350588077
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAX300178
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0369VKM03651
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0564AFP0007
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0445535002610
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03359XU358038251
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ASPAFP0007INA
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: KAMRC057
Dostawa na piątek, 28 czerwca
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu VOLVO C70 I cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie VOLVO C70 I pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu VOLVO C70 I uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie VOLVO C70 I ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie VOLVO C70 I. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu VOLVO C70 I, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.