22 produktów
Wybierz auto
0445535012410
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 49,4/17,0
Szerokość [mm]: 40.2
Rozwiń więcej danych
87,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
87,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.455
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Rozwiń więcej danych
122,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
122,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
INA535034310
Ilość żeber: 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Rozwiń więcej danych
245,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
245,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0564AFP0033
Wymiar gwintu: M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
61,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
61,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość opakowania [cm]: 11
Szerokość opakowania [cm]: 9
Rozwiń więcej danych
321,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
321,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPAFP0097LITENS
Wymiar gwintu: M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
191,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
191,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASPAFP0097
Wymiar gwintu: M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
106,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
106,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAMRC099
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Dla numeru producenta: 04e 903 201, 04e 903 201 a, 04e 903 201 e, 920046, 1000358, 1000847, 8v0 903 119, 8v0 903 119 a
98,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
98,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASPAFP0033INA
Wymiar gwintu: M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
76,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
76,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRLRS112410
Liczba rowków: 6
96,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
96,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510300165
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 49,4/17,0
Szerokość [mm]: 40.2
Rozwiń więcej danych
71,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
71,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAMRC129
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 56,0/17,0
Szerokość [mm]: 41.6
Rozwiń więcej danych
86,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
86,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
INA535036410
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Liczba rowków: 6
Rozwiń więcej danych
136,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
136,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATOAP7103
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: Gat4955a
275,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
GATOAP7090
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: Gat4955a
124,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
124,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATOAP7114
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: Gat4955a
113,32
zł/szt.
Kraków: wt. 28.01
U ciebie: wt. 28.01
113,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATOAP7212
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: Gat4955a
233,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATOAP7251
334,78
zł/szt.
Kraków: wt. 28.01
U ciebie: wt. 28.01
334,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0445535021010
Ilość żeber: 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Rozwiń więcej danych
218,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
218,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445535011310
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 55,9/17,0
Szerokość [mm]: 37.2
Rozwiń więcej danych
213,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
213,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu VW GOLF VII cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie VW GOLF VII pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu VW GOLF VII uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie VW GOLF VII ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie VW GOLF VII. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu VW GOLF VII, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.