Powiadom mnie o dostępności

Szczotki alternatora do FIAT DUCATO III

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Napięcie [V]: 12
23,99 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica zewnętrzna [mm]: 56.15
26,68 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12
25,88 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
25,71 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FIAT

Szczotki alternatora w samochodzie FIAT DUCATO III – funkcja

Alternator w samochodach z napędem spalinowym odpowiada za stałe doładowywanie akumulatora oraz zasilanie osprzętu pojazdu w czasie pracy silnika. Jego integralnym elementem są szczotki, które są narażone na zużycie eksploatacyjne. Szczotki alternatora w samochodzie FIAT DUCATO III odpowiadają za wytworzenie połączenia elektrycznego pomiędzy regulatorem napięcia a wirnikiem alternatora. Pozwala to na utrzymanie na stałym poziomie napięcia wytwarzanego przez alternator.

FIAT DUCATO III – dlaczego szczotki alternatora ulegają zużyciu?

Z czasem FIAT DUCATO III może wymagać wymiany szczotek alternatora na nowe. Przypadłość ta wynika z faktu, że szczotki są elementem pracującym w ciągłym kontakcie z powierzchnią pierścieni ślizgowych, przez co narażone są na ścieranie. Szczotki alternatora zazwyczaj wykonane są z wytrzymałych stopów metali lub sprasowanego grafitu w celu zapewnienia ich jak najwyższej trwałości. W praktyce trwałość ta zależy jednak bezpośrednio od trybu eksploatacji pojazdu, warunków jezdnych, a nawet klimatu.

Objawy zużycia szczotek alternatora w samochodzie FIAT DUCATO III

Pierwszym symptomem, potencjalnie mogącym wskazywać na zużycie szczotek alternatora w samochodzie __VEHCILE__ jest zapalona kontrolka układu ładowania. Początkowo kontrolka ta może wyświetlać się na moment i gasnąć, co świadczy o chwilowych przerwach w dostarczaniu energii. Postępujące zużycie szczotek w końcu doprowadzi jednak do całkowitego unieruchomienia pojazdu, gdyż alternator nie będzie w stanie przekazywać energii.