🔥 Odbierz 40 PLN na pierwsze zamówienie z PayPo!

Powiadom mnie o dostępności

Szczotki alternatora do FIAT DUCATO III

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

24,17 zł
24,17 zł

Dostawa na czwartek, 13 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
26,73 zł
26,73 zł

Dostawa na czwartek, 13 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FIAT

Szczotki alternatora w samochodzie FIAT DUCATO III – funkcja

Alternator w samochodach z napędem spalinowym odpowiada za stałe doładowywanie akumulatora oraz zasilanie osprzętu pojazdu w czasie pracy silnika. Jego integralnym elementem są szczotki, które są narażone na zużycie eksploatacyjne. Szczotki alternatora w samochodzie FIAT DUCATO III odpowiadają za wytworzenie połączenia elektrycznego pomiędzy regulatorem napięcia a wirnikiem alternatora. Pozwala to na utrzymanie na stałym poziomie napięcia wytwarzanego przez alternator.

FIAT DUCATO III – dlaczego szczotki alternatora ulegają zużyciu?

Z czasem FIAT DUCATO III może wymagać wymiany szczotek alternatora na nowe. Przypadłość ta wynika z faktu, że szczotki są elementem pracującym w ciągłym kontakcie z powierzchnią pierścieni ślizgowych, przez co narażone są na ścieranie. Szczotki alternatora zazwyczaj wykonane są z wytrzymałych stopów metali lub sprasowanego grafitu w celu zapewnienia ich jak najwyższej trwałości. W praktyce trwałość ta zależy jednak bezpośrednio od trybu eksploatacji pojazdu, warunków jezdnych, a nawet klimatu.

Objawy zużycia szczotek alternatora w samochodzie FIAT DUCATO III

Pierwszym symptomem, potencjalnie mogącym wskazywać na zużycie szczotek alternatora w samochodzie __VEHCILE__ jest zapalona kontrolka układu ładowania. Początkowo kontrolka ta może wyświetlać się na moment i gasnąć, co świadczy o chwilowych przerwach w dostarczaniu energii. Postępujące zużycie szczotek w końcu doprowadzi jednak do całkowitego unieruchomienia pojazdu, gdyż alternator nie będzie w stanie przekazywać energii.