Powiadom mnie o dostępności

Szczotki alternatora do MERCEDES-BENZ KLASA E W211

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

26,14 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
9,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
28,93 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
25,71 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
28,04 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MERCEDES-BENZ

Szczotki alternatora w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA E W211 – funkcja

Alternator w samochodach z napędem spalinowym odpowiada za stałe doładowywanie akumulatora oraz zasilanie osprzętu pojazdu w czasie pracy silnika. Jego integralnym elementem są szczotki, które są narażone na zużycie eksploatacyjne. Szczotki alternatora w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA E W211 odpowiadają za wytworzenie połączenia elektrycznego pomiędzy regulatorem napięcia a wirnikiem alternatora. Pozwala to na utrzymanie na stałym poziomie napięcia wytwarzanego przez alternator.

MERCEDES-BENZ KLASA E W211 – dlaczego szczotki alternatora ulegają zużyciu?

Z czasem MERCEDES-BENZ KLASA E W211 może wymagać wymiany szczotek alternatora na nowe. Przypadłość ta wynika z faktu, że szczotki są elementem pracującym w ciągłym kontakcie z powierzchnią pierścieni ślizgowych, przez co narażone są na ścieranie. Szczotki alternatora zazwyczaj wykonane są z wytrzymałych stopów metali lub sprasowanego grafitu w celu zapewnienia ich jak najwyższej trwałości. W praktyce trwałość ta zależy jednak bezpośrednio od trybu eksploatacji pojazdu, warunków jezdnych, a nawet klimatu.

Objawy zużycia szczotek alternatora w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA E W211

Pierwszym symptomem, potencjalnie mogącym wskazywać na zużycie szczotek alternatora w samochodzie __VEHCILE__ jest zapalona kontrolka układu ładowania. Początkowo kontrolka ta może wyświetlać się na moment i gasnąć, co świadczy o chwilowych przerwach w dostarczaniu energii. Postępujące zużycie szczotek w końcu doprowadzi jednak do całkowitego unieruchomienia pojazdu, gdyż alternator nie będzie w stanie przekazywać energii.