Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
4 produkty
Wybierz auto
120,20
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
120,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
50,20
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
50,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez łącznika
165,94
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
165,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
47,01
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
47,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem cewki zapłonowej jest przetwarzanie prądu o niskim napięciu, w prąd o wysokim napięciu. Po skumulowaniu wystarczającej dawki energii cewka wysyła impuls elektryczny do świec zapłonowych, co powoduje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej a w efekcie umożliwia pracę silnika benzynowego.
Cewka zapłonowa jest zbudowana z dwóch uzwojeń elektrycznych – pierwotnego oraz wtórnego. Uzwojenia są nawinięte na żelazny rdzeń cewki. Prąd z akumulatora jest dostarczany do uzwojenia pierwotnego, wówczas we wnętrzu cewki jest wytwarzane pole elektromagnetyczne. Obwód zostaje zamknięty, co powoduje zjawisko indukcji. Pole elektromagnetyczne zostaje załamane, wytwarzając przy tym prąd o wysokim napięciu, który jest przekazywany do uzwojenia wtórnego. Uzwojenie wtórne zwielokrotnia napięcie, które dalej trafia do świecy i umożliwia jej wytworzenie iskry.
Cewka zapłonowa do samochodu FORD RANGER IV jest narażona na uszkodzenie przez kontakt z wilgocią, a także wskutek błędów popełnionych podczas montażu. Zużyte świece oraz przewody rozruchowe mocno obciążają cewkę zapłonową, przez co może dojść do jej przedwczesnego zużycia. Uszkodzona cewka zapłonowa w samochodzie FORD RANGER IV objawia się m.in.: