28 produktów
Wybierz auto
Nr art: NTYECZHY519
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR880259
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: DENE100057
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR880319
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR880246
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR880259A
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MEA10582
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MEA10591
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SKV03SKV202
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NTYEGTFT035
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAG060717155012
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NTYECZKA301
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BOS0986221062
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: HEL5DA358057901
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0400060717111012
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0342ZS482
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0342ZS541
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 036720389
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 034548245
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR880246A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Zadaniem cewki zapłonowej jest przetwarzanie prądu o niskim napięciu, w prąd o wysokim napięciu. Po skumulowaniu wystarczającej dawki energii cewka wysyła impuls elektryczny do świec zapłonowych, co powoduje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej a w efekcie umożliwia pracę silnika benzynowego.
Cewka zapłonowa jest zbudowana z dwóch uzwojeń elektrycznych – pierwotnego oraz wtórnego. Uzwojenia są nawinięte na żelazny rdzeń cewki. Prąd z akumulatora jest dostarczany do uzwojenia pierwotnego, wówczas we wnętrzu cewki jest wytwarzane pole elektromagnetyczne. Obwód zostaje zamknięty, co powoduje zjawisko indukcji. Pole elektromagnetyczne zostaje załamane, wytwarzając przy tym prąd o wysokim napięciu, który jest przekazywany do uzwojenia wtórnego. Uzwojenie wtórne zwielokrotnia napięcie, które dalej trafia do świecy i umożliwia jej wytworzenie iskry.
Cewka zapłonowa do samochodu HYUNDAI ELANTRA IV jest narażona na uszkodzenie przez kontakt z wilgocią, a także wskutek błędów popełnionych podczas montażu. Zużyte świece oraz przewody rozruchowe mocno obciążają cewkę zapłonową, przez co może dojść do jej przedwczesnego zużycia. Uszkodzona cewka zapłonowa w samochodzie HYUNDAI ELANTRA IV objawia się m.in.: