8 produktów
Wybierz auto
Producenci
DELGN1062112B1
Napięcie [v]: 12
Ilość podłączonych styków: 3
105,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
105,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV03SKV275
96,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
96,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DENE100078
Ilość biegunów: 3
Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia sae
74,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
74,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAM7120001
Ilość biegunów: 3
Ilość otworów wlotowych/wylotowych: 1
Rozwiń więcej danych
71,98
zł/szt.
Kraków: czw. 11.12
U ciebie: czw. 11.12
71,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ENERGYCZ0070
Ciężar [kg]: 0.191
Ilość biegunów: 4
101,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
101,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BRE20705
Napięcie [v]: 12
127,43
zł/szt.
Kraków: czw. 11.12
U ciebie: czw. 11.12
127,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BRE20604
Napięcie [v]: 12
139,30
zł/szt.
Kraków: czw. 11.12
U ciebie: czw. 11.12
139,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
68,89
zł/szt.
Kraków: czw. 11.12
U ciebie: czw. 11.12
68,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem cewki zapłonowej jest przetwarzanie prądu o niskim napięciu, w prąd o wysokim napięciu. Po skumulowaniu wystarczającej dawki energii cewka wysyła impuls elektryczny do świec zapłonowych, co powoduje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej a w efekcie umożliwia pracę silnika benzynowego.
Cewka zapłonowa jest zbudowana z dwóch uzwojeń elektrycznych – pierwotnego oraz wtórnego. Uzwojenia są nawinięte na żelazny rdzeń cewki. Prąd z akumulatora jest dostarczany do uzwojenia pierwotnego, wówczas we wnętrzu cewki jest wytwarzane pole elektromagnetyczne. Obwód zostaje zamknięty, co powoduje zjawisko indukcji. Pole elektromagnetyczne zostaje załamane, wytwarzając przy tym prąd o wysokim napięciu, który jest przekazywany do uzwojenia wtórnego. Uzwojenie wtórne zwielokrotnia napięcie, które dalej trafia do świecy i umożliwia jej wytworzenie iskry.
Cewka zapłonowa do samochodu JAGUAR XF II jest narażona na uszkodzenie przez kontakt z wilgocią, a także wskutek błędów popełnionych podczas montażu. Zużyte świece oraz przewody rozruchowe mocno obciążają cewkę zapłonową, przez co może dojść do jej przedwczesnego zużycia. Uszkodzona cewka zapłonowa w samochodzie JAGUAR XF II objawia się m.in.: