51 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0396GN1020512B1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 034548001
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510130020
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0396CE2004412B1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0400060717038012
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 034548027
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TOP302104
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VEMV25700009
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JPG1591600100
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JPG1591600600
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MEA10628
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: CHABAEA387
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MEA10660
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SKV03SKV108
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MEA10462E
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ASH7803300
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MEA10318E
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYECZFR003
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MEY7148850011
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NTYECZVW001
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Zadaniem cewki zapłonowej jest przetwarzanie prądu o niskim napięciu, w prąd o wysokim napięciu. Po skumulowaniu wystarczającej dawki energii cewka wysyła impuls elektryczny do świec zapłonowych, co powoduje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej a w efekcie umożliwia pracę silnika benzynowego.
Cewka zapłonowa jest zbudowana z dwóch uzwojeń elektrycznych – pierwotnego oraz wtórnego. Uzwojenia są nawinięte na żelazny rdzeń cewki. Prąd z akumulatora jest dostarczany do uzwojenia pierwotnego, wówczas we wnętrzu cewki jest wytwarzane pole elektromagnetyczne. Obwód zostaje zamknięty, co powoduje zjawisko indukcji. Pole elektromagnetyczne zostaje załamane, wytwarzając przy tym prąd o wysokim napięciu, który jest przekazywany do uzwojenia wtórnego. Uzwojenie wtórne zwielokrotnia napięcie, które dalej trafia do świecy i umożliwia jej wytworzenie iskry.
Cewka zapłonowa do samochodu MAZDA 2 I jest narażona na uszkodzenie przez kontakt z wilgocią, a także wskutek błędów popełnionych podczas montażu. Zużyte świece oraz przewody rozruchowe mocno obciążają cewkę zapłonową, przez co może dojść do jej przedwczesnego zużycia. Uszkodzona cewka zapłonowa w samochodzie MAZDA 2 I objawia się m.in.: