19 produktów
Wybierz auto
Nr art: 03458541
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03540986357208
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0507FS51
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BERZEF1549
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ASH13203326
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JANFU51
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BRE800174
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0400941319170038
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: CHACLS077
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JAV132326
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: VAL346367
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0510530096
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510530165
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAG941318111142
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR883000
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX530195
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BRE8A1732
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BLUADM51640
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0400941319170092
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Przewód zapłonowy w autach MAZDA 2 I, nazywany również przewodem wysokiego napięcia, odpowiada za dostarczenie do świecy zapłonowej prądu o wysokim napięciu (z zakresu 25–30 tys. woltów). Jest on przekazywany z tzw. cewki zapłonowej, czyli elementu, którego zadaniem jest zgromadzenie dostatecznej ilości energii elektrycznej, aby możliwy był przeskok iskry i zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Jest to kluczowy komponent zapewniający możliwość sprawnego uruchomienia silnika.
Przewód zapłonowy w autach MAZDA 2 I zbudowany jest z 3 podstawowych elementów. Są to nasadka na świecę (potocznie nazywana „fajką”), przewód elektryczny oraz nasadka na rozdzielacz zapłonu lub cewkę. Bardzo duże znaczenie w konstrukcji przewodu zapłonowego w samochodzie MAZDA 2 I mają także rdzeń oraz izolacja. Zadaniem izolacji jest utrzymanie prądu wewnątrz przewodu, a także zabezpieczenie obecnych niedaleko elementów przed bardzo wysokim napięciem, które mogłoby spowodować ich uszkodzenie.
Przewody zapłonowe, podobnie jak wiele innych komponentów, wymaga regularnej wymiany. Wysokiej jakości fabryczne przewody są w stanie zapewnić poprawną pracę układu zazwyczaj przez 40–60 tys. kilometrów, choć niekiedy zdarza się, że taka wymiana konieczna będzie nieco wcześniej. Warto zadbać, by wymiana przewodów zapłonowych w aucie MAZDA 2 I wraz ze świecami odbywała się co dwa lub trzy lata.