5 produktów
Wybierz auto
MOICM16
Ilość biegunów: 2
Ilość połączeń: 1
108,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
108,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR880512A
Ilość połączeń: 3
148,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
148,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECZMS019
Opcja wyposażenia: Coil on plug
92,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
92,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DELGN1070112B1
106,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
106,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BRE20513
Napięcie [v]: 12
101,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
101,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem cewki zapłonowej jest przetwarzanie prądu o niskim napięciu, w prąd o wysokim napięciu. Po skumulowaniu wystarczającej dawki energii cewka wysyła impuls elektryczny do świec zapłonowych, co powoduje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej a w efekcie umożliwia pracę silnika benzynowego.
Cewka zapłonowa jest zbudowana z dwóch uzwojeń elektrycznych – pierwotnego oraz wtórnego. Uzwojenia są nawinięte na żelazny rdzeń cewki. Prąd z akumulatora jest dostarczany do uzwojenia pierwotnego, wówczas we wnętrzu cewki jest wytwarzane pole elektromagnetyczne. Obwód zostaje zamknięty, co powoduje zjawisko indukcji. Pole elektromagnetyczne zostaje załamane, wytwarzając przy tym prąd o wysokim napięciu, który jest przekazywany do uzwojenia wtórnego. Uzwojenie wtórne zwielokrotnia napięcie, które dalej trafia do świecy i umożliwia jej wytworzenie iskry.
Cewka zapłonowa do samochodu MITSUBISHI PAJERO IV jest narażona na uszkodzenie przez kontakt z wilgocią, a także wskutek błędów popełnionych podczas montażu. Zużyte świece oraz przewody rozruchowe mocno obciążają cewkę zapłonową, przez co może dojść do jej przedwczesnego zużycia. Uszkodzona cewka zapłonowa w samochodzie MITSUBISHI PAJERO IV objawia się m.in.: