18 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0510130022
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 034548346
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NTYECZPL040
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ERR880032A
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV03SKV056
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR880029A
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: KAM7120093
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 046380262
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TOP206636
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0507JM5098
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 042896092
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BERZS253
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MEA10724
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0396CE1051012B1
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 05261970192
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0400060717011012
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 034548057
Dostawa na środę, 3 lipca
Zadaniem cewki zapłonowej jest przetwarzanie prądu o niskim napięciu, w prąd o wysokim napięciu. Po skumulowaniu wystarczającej dawki energii cewka wysyła impuls elektryczny do świec zapłonowych, co powoduje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej a w efekcie umożliwia pracę silnika benzynowego.
Cewka zapłonowa jest zbudowana z dwóch uzwojeń elektrycznych – pierwotnego oraz wtórnego. Uzwojenia są nawinięte na żelazny rdzeń cewki. Prąd z akumulatora jest dostarczany do uzwojenia pierwotnego, wówczas we wnętrzu cewki jest wytwarzane pole elektromagnetyczne. Obwód zostaje zamknięty, co powoduje zjawisko indukcji. Pole elektromagnetyczne zostaje załamane, wytwarzając przy tym prąd o wysokim napięciu, który jest przekazywany do uzwojenia wtórnego. Uzwojenie wtórne zwielokrotnia napięcie, które dalej trafia do świecy i umożliwia jej wytworzenie iskry.
Cewka zapłonowa do samochodu OPEL OMEGA A jest narażona na uszkodzenie przez kontakt z wilgocią, a także wskutek błędów popełnionych podczas montażu. Zużyte świece oraz przewody rozruchowe mocno obciążają cewkę zapłonową, przez co może dojść do jej przedwczesnego zużycia. Uszkodzona cewka zapłonowa w samochodzie OPEL OMEGA A objawia się m.in.: